تور مشهد |تور لحظه آخری مشهد

تور مشهد,معرفی برترین تورهای مشهد, رزرو برترین هتل های مشهد,بهترین تورهای مشهد,ارزانترین تورهای مشهد, معرفی تورهای ویژه مشهد,آفر تور مشهد

تور مشهد |تور لحظه آخری مشهد

تور مشهد,معرفی برترین تورهای مشهد, رزرو برترین هتل های مشهد,بهترین تورهای مشهد,ارزانترین تورهای مشهد, معرفی تورهای ویژه مشهد,آفر تور مشهد

تور مشهد,معرفی برترین تورهای مشهد, رزرو برترین هتل های مشهد,بهترین تورهای مشهد,ارزانترین تورهای مشهد, معرفی تورهای ویژه مشهد,آفر تور مشهد

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مکان های گردشگری مشهد

مشهد که پایتخت مذهبی ایران به شمار می رود از وجود مبارک حضرت امام رضا (ع) بهره می برد. به همین علت سالانه گردشگران خارجی و داخلی زیادی از این شهر بزرگ و پر جمعیت بازدید می کنند. همین عامل سبب شده تا علاوه بر این که از این شهر استفاده مذهبی شود در جنبه های گردشگری نیز نمود هایی داشته باشد. به مرور گذشت زمان این شهر بیشتر از پیش از غالب مذهبی خود خارج شد و جنبه های گردشگری نیز به خود گرفت. اماکن گردشگری زیادی نیز در این شهر موجود می باشد که در میان آن ها اماکن تاریخی نیز به وفور یافت می شود. در این مطلب دیدنی های گردشگری مشهد را با هم مرور میکنیم.
آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی


این آرامگاه که متعلق به حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی می باشد در باغی قرار دارد که در ۲۰ کیلومتری شمال مشهد جای دارد. ساختمان فعلی آرامگاه از شیوه معماری هخامنشی به ویژه آرامگاه کوروش الهام گرفته است.

نمای بیرونی بنا شامل عناصر تزئینی هخامنشی به خصوص ستون ها و سرستون ها است و اشعاری که بر اضلاع چهارگانه بنا نگاشته شده از حکیم فردوسی و معرف اندیشه و شخصیت وی می‌باشد. بخش فوقانی بنا بصورت مجوف و توخالی ساخته شده و فضای داخلی آن نیز علاوه بر الهام گرفتن از معماری دوه اشکانی شامل ۲۰ ستون مرمری در پائین و ۸ ستون در بخش فوقانی است. در قسمت هایی نیز شاهد آثار زیبای فریدون صدیقی هستیم که بیشتر به روایت داستان های شاهنامه پرداخته است.
موزه آرامگاه نادری


در آرامگاه نادر شاه افشار و در قسمت اصلی آن موزه ای با عنوان نادری جای گرفته که شامل دو تالار می باشد و به معرفی آثار تاریخی دوره افشاریه می پردازد. چشم‌انداز خارجی بنا تندیس نادرشاه سوار بر اسب به همراه تنی چند از سربازانش بر فراز یک حجم سنگی مرتفع توسط مجسمه ساز شهیر ایرانی زنده یاد استاد ابوالحسن صدیقی ساخته شده است. این مجسمه نماد اصلی این موزه می باشد.
تالار شماره ۱: این تالار به انواع سلاح‌های دوره افشاریه، تابلوهای نقاشی از نادر و صحنه های جنگ،‌ وسایل سوارکاری مانند زین سو برگ اسب از دوره افشاریه تا قاجاریه، چند نسخه خطی ساز جمله تاریخ جهانگشای نادری و دو شمشیر متعلق به نادر اختصاص دارد که روی یکی کلمه السلطان نادر حک شده و روی دیگر یک بیت شعر طلاکوب شده است. این شمشیر در دشت مغان به سال ۱۱۴۸ هجری در روز تاجگذاری نادر از طرف ملت ایران به وی هدیه شده است. این تالار یکی از پربازدید ترین قسمت های مجموعه است.
تالار شماره ۲: این تالار در سال ۱۳۷۳ به مجموعه اضافه شد و در آن انواع سکه ظروف و دیگر اشیای اهدایی از دوره صفویه تا معاصر به نمایش درآمده است. اما این تالار هنوز نتوانسته است به اندازه تالارر شماره ۱ جذابیتی را برای بازدید کنندگان به ارمغان بیاورد.
بقعه پیر پالاندوز


نام اصلی پیر پالاندوز شیخ محمد عارف کارندهی است که در سده دهم هجری زندگی می کرده در نزدیکی مشهد در روستایی به نام کارنده یا کارده عیش خود را با پالاندوزی می گذرانده است. او در خط ثلث نیز تبحر فراوان داشت و امروزه بخش هایی از یک قرآن که با خط این عارف وارسته نوشته شده است باقی است. این بقعه برای دوست دارانش ارزشمند است.
امام زاده سید محمد (گنبد خشتی)


در یکی از گذرهای قدیمی مشهد منشعب از میدان طبرسی به نام چهار سوق نوغان بنای تاریخی مذهبی موسوم به «گنبد خشتی» قرار دارد. این بنا مدفن «سلطان غیاث ‌الدین محمد» از سادات مشهور موسوی شهر مشهد است که نسب شریفش با هفده واسطه به امام موسی بن جعفر(ع) می‌رسد. بر روی سنگ مزارش این چنین کتیبه شده: « مرتضی، اعظم سلطان النقباء، غیاث‌الدنیا والدین، امیر سلطان محمد بن سلطان النقباء بدرالمله والدین طاهر…» و در ادامه تاریخ وفاتش ماه رمضان المبارک سال ۸۳۲ ه.ق آمده است. از این امام زاده حتما بازدید کنید.
الماس شرق
در میان بزرگ ترین ساختمان های مشهد نام الماس شرق معروف است. زیر بنای این سازه در حدود ۶۵۰۰ متر مربع و در ۵ طبقه بنا شده است. در مجاورت این سازه پارکینگ ۵ طبقه الماس شرق با زیر بنای حدود ۲۷۰۰ متر مربع قرار گرفته است. این سازه علاوه بر ۱۲۱۰ واحد تجاری دارای فضا های جانبی دیگری نیز مانند نماز خانه، رستوران ملل court food، فضای استراحت مراجعین، مرکز فوریت های پزشکی، مراکز اداری، بانکی و پست و سرویس و فضای بازی کودکان می باشد. این مرکز مناسب ترین مرکز خرید مشهد است.
مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی آلتون
یکی از بزرگترین و عظیم ترین ساختمان های کشور در مشهد مقدس واقع شده که آلتون نام دارد. برج آلتون در یک مجموعه دیدنی تجاری، اداری و فضای قابل توجه پارک خودرو با عنوان بلندترین پارکینگ طبقاتی کشور نظر هر شهروند و زائر و مسافری که برای تفرج و خرید به خیابان دانشگاه قدم می گذارد را به خود جلب می نماید. جالب است از این برج بازدید کنید تا پشیمان نشوید.
بازار رضا (علیه السلام)
بازار رضا یکی از قدیمی ترین بازار های مشهد است. این بازار در ضلع شرقی خیابان امام رضا (ع) واقع شده و از مهم ترین مراکز خرید زوار است. این بازار در دو طبقه احداث شده است. در طبقه دوم آن کـارگـاه هـای کـوچـک صـنـایـع دستی، طلاکاری و فیروزه تراشی و گلدوزی ایجاد شده است. این بازار حتما معرف حضور شما می باشد.
مجتمع تجاری پروما
این مجتمع در بلوار فردوسی جنب میدان جانباز واقع شده است. مجتمع تجاری پروما یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری مشهد است و دارای قسمت های مختلف تجاری و تفریحی می باشد. این مجتمع دارای قسمت هایی از جمله سوپر مارکت، قنادی، البسه و پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، انواع لوازم آشپزخانه و صنایع دستی می باشد تا بتواند نیاز تمامی گردشگران را برطرف نماید.
مجتمع تجاری زیست خاور
این مجتمع اولین مرکز تجاری به صورت برج در مشهد است که در زمره بهترین های ایران قرار می گیرد. این مجتمع هر روزه مورد بازدید هزاران زائر و توریست قرار می گیرد. این مجتمع با تلفیقی زیبا از هنر معماری ایرانی و اروپایی و با سقف و گچبری های بی نظیر و منحصر به فرد بنا گردیده است. مجتمع دارای پله برقی و آسانسورهای نفر بر حمل بار برای کلیه طبقات می باشد. حتما در سفر خود از زیست خاور بازدید کنید.
روستای ییلاقی جاغرق
در ۲۱ کیلومتری جنوب غربی مشهد و در فاصله ۷ کیلومتری جنوب غربی طرقبه روستایی به نام جاغرق موجود است که توسط روستا های عنبران، طرقدر، کردینه، تغاره و شاندیز محدود شده است. جاغرق دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و زمستان های سرد و تابستان های معتدل دارد. اقامت ‌گاه های موقت و رستوران هایی نیز در حاشیه رودخانه یا به صورت جزیره در بخش های مختلف دره احداث شده که در فصل تابستان محلی مناسب را برای استراحت و تفریح گردشگران و دوستداران طبیعت مهیا کرده است. اگر به دنبال طبیعت ناب هستید بازدید از این روستا را تور مشهد فراموش نکنید.
روستای تاریخی پاژ
در پانزده کیلومتری شمال شهر مشهد در تقاطع جاده کارده به کلات نادری روستای پاژ قرار دارد که بر اساس متون تاریخی و ادبی بر جای مانده این روستا زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی است.
روستای فعلی پاژ دارای ۸۰۰ هکتار مساحت است که از مجموع آن حدودا ۴ هکتار به بخش مسکونی اختصاص یافته است. بخشی از فضای مسکونی روستا در میان آن و بقیه بر روی تپه ‌ای موسوم به قلعه بلند مکانی که بنظر می‌رسد در گذشته محل اصلی و هسته مرکزی دهکده پاژ بوده قرار دارد زیرا پیرامون آن تا چندی قبل خندقی وجود داشت که جهت ممانعت از پیشروی مهاجمین آن را پر از آب می‌ نموده‌ اند. بجز تپه موجود در فاصله تقریبی پانصد متر از پشته اولیه بلند دیگری نمایان است که در نزد اهالی به قلعه کهنه پاژ معروف است. سفال های رنگارنگ و لعابدار پارکنده بر روی این بلندی نشانه ای از تداوم مدنیت پاژ در سدهای اولیه بعد از اسلام تا قرن نهم و دهم هجری است. تاریخ دوستان قطعا از دیدنی های مشهد در این روستا خوششان خواهد آمد.
گنبد هارونیه
توس قدیم اثری از خود به جا نگذاشته است و تنها اثر بر جای مانده از توس قدیم بنای آجری است معروف به گنبد هارونیه که در دهه های اخیر به همت انجمن آثار ملی و میراث فرهنگی خراسان مرمت و باز سازی شده است. مردم این بنا را زندان هارونیه می نامند. این بنا مشتمل بر یک فضای وسیع مربع گنبد دار به ارتفاع حدود ۲۵ متر و وسعت ۱۲*۱۲ متر است. در انتهای بنا سه حجره با اتاقک با تزئیناتی شامل گچبری قرار دارند. تزئینات خارجی آن منحصر به قاب های عمودی و ستون نما های طرفین ورودی می باشد که آن را در لیست دیدنی ترین های مشهد قرار داده است.

 

باغ وحش وکیل آباد

اگر به حیوانات علاقه دارید پس با ما باشید. در جنوب غربی مشهد و هم جوار با پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد، تنها باغ وحش مشهد و استان خراسان رضوی قرار دارد. این باغ وحش دارای حیوانات گوشتخوار، علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگان مختلف است. حتما از این مکان بازدید کنید.

 

پارک کوه سنگی

این تفرجگاه زیبای شهر مشهد در تابستان جاری با پذیرش حجم انبوه گردشگر، پس از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی، رتبه سوم حضور مسافر و گردشگر را به خود اختصاص داد.

 

کوه سنگی یکی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشهد است که به دلیل وجود دو کوه سنگی مشرف به شهر به این نام خوانده می شود و در کنار رشته کوه های جنوبی مشهد واقع شده است.

طرح بزرگ توسعه مجموعه تفریحی گردشگری کوهسنگی در حالی در حال انجام است که هم اکنون این مجموعه در مجاورت بافت شهری قرار گرفته است و بخشی از جاده کمربندی مشهد که جاده آسیایی نیز نامیده می شود، از کنار اراضی آن می گذرد.

طرقبه

طرقبه یکی دیگر از گردشگاه ها بزرگ و طبیعی مشهد است که از غرب به کوه های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم محدود می شود. وجود چشمه سار ها و درختان فراوان آن را به صورت نقطه ای بسیار خوش آب و هوا و تفریحی مشهد تبدیل نموده است. این منطقه ییلاقی دارای تابستان هایی با آب و هوای دلپذیر و مطبوع است.

 

منطقه ییلاقی شاندیز

منطقه شاندیز واقع در ۳۸ کیلومتری غرب شهر مشهد از دیرباز به عنوان یکی از ییلاقات دشت توس مورد توجه بوده و در گذشته نیز راه کاروانروی تابستانی مسیر شاندیز به توس از پستی و بلندی ‌های همین منطقه عبور می کرده است.

شاندیز

رودخانه ‌ها و دره ‌های متعدد شاندیز اقلیم متنوع و چشم ‌انداز های زیبایی از طبیعت را به بیننده عرضه می‌کند. درختان و درخچه ‌های غیر مثمر در منطقه شامل چنار، سپیدار، اشن، ارغوان و ارس است و از گونه‌های شاخص حیات‌ وحش آن می‌توان به گوسفند وحشی، گراز، گرگ و … اشاره کرد. همینطور هدهد، توکای سیاه، دم جنبانک و … در فهرست پرندگان این منطقه قرار دارد. رودخانه ‌های پر آب منطقه سبب پراکنش درختان، وجود باغ‌ های انبوه، مناظر متنوع و آب و هوایی مطبوع شده‌اند که همواره مورد استقبال ساکنان شهر مشهد و گردشگران منطقه واقع می‌شود.

سرزمین موجهای آبی

یکی از جاهایی که مردم مشهد و مسافران به تعداد زیاد از آن بازدید می کنند سرزمین موج های آبی است. مجموعه فرهنگی ورزشی پارک آبی با عنوان سرزمین موجهای آبی، بزرگترین پارک آبی خاورمیانه به لحاظ وسعت و از نظر سرپوشیده بودن و همچنین از حیث امکانات در رده کاملترین پارک های آبی دنیا به شمار می آید.

 

این مجموعه با فراهم آوردن محیطی امن در خدمت سلامت جسمی و در طول آن سلامت روان تک تک افراد جامعه بوده و بی گمان یکی از قطبهای تفریحی کشور به شمار می آید. بی مثال بودن این مجموعه باعث گشته تا به تجربه ای دلچسب و به یاد ماندنی برای زائرین و مجاورین بارگاه ملکوتی آقا علی بن موسی الرضا (ع) فراهم آورد.

پارک آبی ایرانیان

در این پارک هیجان موج سواری با تخته را در استخر موجی به بزرگی یک زمین فوتبال، با موج‌هایی به ارتفاع ۵/۳ متر تجربه خواهید کرد. مجموعه پارک آبی سرزمین ایرانیان به وسعت ۱۴ زمین فوتبال است و یکی از بهترین‌هایِ دنیا خواهد بود. شرکت کانادایی White Water Park، بزرگترین طراح پارک های آبی در دنیاست و به عنوان مشاور، پارک آبی SIAM PARK را در اسپانیا به عنوان الگو انتخاب کرده است.

 

این پارک آبی از پستی و بلندی های طبیعی کوهپایه به عنوان ابزاری برای خلق سرسره ها و تونل های پیچیده متعدد بهره گرفته است. پارک آبیِ سرزمین ایرانیان دو بخش وسیع و مجزا برای آقایان و بانوان دارد که در زمستان نیز قابل استفاده هستند و شما را به همراه همه اعضای خانواده، به تجربه جمعی فوق العاده ای از سرگرمی‌های آبی دعوت می‌کند.

پارک ملت مشهد

بوستان ملت یا پارک ملت پارکی است در غرب شهر مشهد و حاشیه بلوار وکیل آباد. مساحت این پارک ۷۲۰ هزارمترمربع است. پارک ملت بزرگترین پارک مشهد و یکی از زیباترین پارکهای ایران به شمار می‌رود. این پارک دارای شهربازی، تاسیسات ورزشی و فضای سبز بزرگی است.

 

بزرگترین چرخ فلک خاورمیانه در (پارک ملت ) شهر مشهد در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید. این چرخ فلک با ۲۵۰ تن ‏وزن قادر خواهد بود در یک دور کامل ۴۴۸ نفر را به ارتفاع ۸۰ متر بالا ببرد و سرنشینان این چرخ فلک قادر خواهند بود تمام ‏نقاط مشهد را ببینند . گفتنی است چرخ فلک ‏پارک ملت مشهد پس از شهرهای لندن و توکیو سومین چرخ فلک بزرگ دنیا محسوب می شود .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی